Recensie: Het betoverende leven van Sharon Blackie

16 mei 2019

Wat vinden anderen van onze boeken? Lees hier de recensie van Het betoverende leven door Marlou Ansems

Het Betoverende Leven is een diepgaand boek geschreven door Sharon Blackie over verwondering. De omslag geeft duidelijk weer dat de inhoud draait om het vinden van rust en er mag dan ook de tijd voor worden genomen zowel voor het lezen van het boek als voor de oefeningen en vragen die er rond het thema worden beschreven. Er zijn geen transcendentale ervaringen nodig om verwondering te kunnen ervaren is duidelijk na het lezen van dit boek. Mysterie komt voort uit de zintuiglijke reacties en tevens uit de fysieke reacties van ons lichaam. Het gaat uiteindelijk allemaal om de dagelijkse fysieke en denkbeeldige wereld waarin we leven. Een verhaal gebaseerd op de persoonlijke ervaringen van de schrijfster en individuele werkelijkheid dat een gevoel van synchroniteit bij de lezer creëert. Verwondering als het belangrijkste instrument waar kennis afkomstig van de huidige systemen uit de maatschappij bijzaak worden. De verwondering leidt tot de werkelijke voeding van de ziel in tegenstelling tot ontzag in de alledaagse snelle maatschappij.

Een krachtig geschreven boek met inhoud diepgaander dan de wetenschap met grote inzichten voor ieder op zijn of haar eigen manier. Een uitnodiging naar nieuwe mystieke ervaringen die de logica te boven gaan en niet kunnen worden ervaren met het rationele verstand. Sharon Blackie biedt handige tools in de vorm van focuspunten en levensvragen om meer bewustzijn op te roepen rondom mythen, sprookjes en persoonlijke mystieke ervaringen.

‘’Wanneer we opnieuw vervuld zijn met verwondering is het alsof we de aarde voor het eerst hebben ontmoet in al haar schoonheid en mysterie. ‘’ aldus Sharon Blackie.

Ik zou dit boek persoonlijk aanraden aan mensen die vaker boeken lezen in deze categorie denk hierbij aan lezers van Eckhart Tolle en andere boeken omtrent spiritualiteit, antropologie & psychologie.