Faalangst

naar meer zelfvertrouwen en assertiviteit

Auteur: P. Langedijk
Faalangst - cover
Faalangst - achterkant

In Faalangst van Pieter Langedijk leer je de weg kennen naar meer zelfvertrouwen en assertiviteit.

Faalangst heeft vooral te maken met angst voor de mening en negatieve reacties van anderen. We kunnen vaak moeilijk omgaan met kritiek én complimentjes en durven onszelf niet te uiten uit angst tekort te schieten of fouten te maken. We hebben een lage dunk van onszelf, terwijl we in feite veel meer zouden kunnen. Zo’n negatief zelfbeeld gaat vaak samen met allerlei lichamelijke klachten, van vermoeidheidsverschijnselen tot een slechte motoriek.

Faalangst dwingt ons naar onszelf te kijken en te leren hoe we op positieve wijze op kritiek van anderen kunnen reageren en zelf kritiek aan anderen geven. Door inzicht te krijgen in wat faalangst is en met behulp van oefeningen kunnen we ons zelfvertrouwen vergroten en komen zo uit die negatieve spiraal van de faalangst.

Lees meer >
Over de auteur

P. Langedijk

Pieter Langedijk heeft jarenlang als psycholoog in de schooladviesdienst gewerkt. De laatste 15 jaar is hij werkzaam als zelfstandig therapeut. Hij schreef meer dan vijftien boeken waaronder: Alfa-hersengolven (5e dr.), Gevoeligheid, hoe ga je ermee om? (4edr.) en Rechter- en linkerhersenhelft (5e dr.).

Meer boeken van deze auteur
21,00

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Paperback
Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789020260519
  • Pagina's: 159 pagina's

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔

In Faalangst van Pieter Langedijk leer je de weg kennen naar meer zelfvertrouwen en assertiviteit.

Faalangst heeft vooral te maken met angst voor de mening en negatieve reacties van anderen. We kunnen vaak moeilijk omgaan met kritiek én complimentjes en durven onszelf niet te uiten uit angst tekort te schieten of fouten te maken. We hebben een lage dunk van onszelf, terwijl we in feite veel meer zouden kunnen. Zo’n negatief zelfbeeld gaat vaak samen met allerlei lichamelijke klachten, van vermoeidheidsverschijnselen tot een slechte motoriek.

Faalangst dwingt ons naar onszelf te kijken en te leren hoe we op positieve wijze op kritiek van anderen kunnen reageren en zelf kritiek aan anderen geven. Door inzicht te krijgen in wat faalangst is en met behulp van oefeningen kunnen we ons zelfvertrouwen vergroten en komen zo uit die negatieve spiraal van de faalangst.